Proces współpracy

W Inquest nie tylko produkujemy szkolenia w dedykowanym oprogramowaniu – prowadzimy cały proces ich powstawania i jesteśmy w nim z Tobą, nawet, jeśli jeszcze nie wiesz dokładnie czego właściwie potrzebujesz.

Od czego zaczynamy?

Punktów wyjścia i motywacji do stworzenia e-szkoleń możesz mieć wiele.
Chcę zamienić szkolenie stacjonarne na e-learning.
Znam temat / zakres / program szkolenia, którego potrzebujemy, ale nie mam materiałów.
Mam konkretne materiały (prezentacje, broszury, standardy, procedury), z których ma powstać e-szkolenie.
Nie wiem dokładnie co chcę przekazać uczestnikom, ale muszę rozwiązać problem polegający na […].
W mojej firmie jest zespół ludzi posiadający wiedzę, którą chcemy przekazać pozostałym pracownikom.
W każdym z tych momentów możemy rozpocząć proces naszej współpracy.

Stwórzmy szkolenie - krok po kroku

Każdy projekt rozpoczynamy od dokładnej analizy potrzeb. Dopiero po ich rozpoznaniu przygotowujemy koncepcję szkolenia, które miałoby na nie odpowiadać. Nasze pomysły okazują się trafne? Rozpoczynamy więc prace od napisania scenariusza. A zanim przejdziemy do właściwej produkcji szkolenia, dostajesz od nas jego próbkę w postaci demo. Nadal brzmi zbyt ogólnie?
1

Analiza potrzeb

To najważniejszy etap w całym procesie tworzenia e-szkolenia. Określamy cele i kontekst, zadając pytania. Czemu ma służyć szkolenie? Do jakiej grupy powinno trafić? Jakie kompetencje rozwijać? Jaki przekaz ma zawierać? Jakie emocje wzbudzać? Gdzie, przez kogo i z jakim komunikatem zostaną udostępnione? Zbieramy i analizujemy wszystkie informacje i materiały - prezentacje, raporty, dokumenty, opowieści. Forma jest dowolna - liczy się każda dostępna.
2

Koncepcja

Tu dzieje się magia. Na podstawie zebranych w poprzednim kroku informacji definiujemy pomysł na wygląd i działanie e-szkolenia. Skupiamy się na rozwiązaniach metodycznych. W jaki sposób przekażemy wiedzę uczestnikowi – czego doświadczy? Opracowujemy strukturę całości szkolenia oraz poszczególnych etapów. Tworzymy „spis treści” czyli listę ekranów/artykułów tworzących szkolenie. Definiujemy powtarzalne elementy, pomysły na interakcje, planujemy multimedia. Spotykamy się z Tobą i omawiamy / pokazujemy, jak wg nas powinno wyglądać i przebiegać szkolenie.
3

Scenariusz

Koncepcja zaakceptowana? Wykorzystując więc dostarczone materiały, tworzymy docelowe treści dla uczestnika. Scenariusz, oprócz samego tekstu, zawiera projekty bloków, ćwiczeń czy interakcji – opisujemy co i jak się dzieje na ekranie, krok po kroku. Jeśli w szkoleniu pojawiają się elementy multimedialne (filmy czy animacje), piszemy scenariusze również dla nich. Ten etap wymaga szczególnego zaangażowania klienta, który komentuje, uzupełnia i zatwierdza tekst szkolenia.
4

DEMO

Na tym etapie wyobrażenia zamieniamy w rzeczywistość. Mając już część scenariusza przygotowujemy DEMO szkolenia. Pokazujemy, jak faktycznie ma wyglądać i działać. DEMO zawiera propozycję rozwiązań graficznych (podyktowanych np. komunikacją wizualną marki / produktu czy projektu klienta), metodycznych oraz strukturalnych i jest w pełni interaktywne. Modyfikujemy je zgodnie z Twoimi uwagami i dopiero na bazie jego ostatecznej wersji produkujemy szkolenie.
5

Produkcja

Nasz zespół grafików i deweloperów tworzy i dostarcza kolejne ekrany szkolenia, animacje, interaktywne infografiki, filmy, screencasty – wszystko, co zawarliśmy w koncepcji i scenariuszu. Szkolenie przekazujemy partiami, do których klient zgłasza uwagi. W efekcie, przygotowaną i zatwierdzoną ostateczną wersję e-szkolenia udostępniamy jako paczką SCORM, gotową do umieszczenia na dowolnej platformie LMS.

Co w praktyce może wyjść z tej współpracy?

Inquest Sp. z o.o.
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 74 lok. 320
50-020 Wrocław

inquest@inquest.pl
tel. + 48 535 582 800

NIP: 897 178 40 72
KRS: 0000668040

Natalia Daszek
menedżer projektów
+48 535 582 800
n.daszek@inquest.pl

Tomasz Alfut
menedżer projektów
+48 600 332 629
t.alfut@inquest.pl